تابش در دیدار مدیرکل زندانها  استان یزد:رشد فزاینده زندانیان و افزایش جهشی سرقت ها ، نگران کننده و در خور نام نیک یزدی ها نیست

نماینده مردم اردکان گفت: در جامعه ای که یکی از اهداف اصلی تحقق آن، ارتقاء اخلاق و فضیلتهای دینی است، روند سریع افزایش جرایم و تعداد زندانیها شایسته نیست.

نماینده مردم اردکان در دیدار مدیرکل زندانها و امور تامینی استان و مسئولان مربوطه در شهرستان اردکان،با بیان این مطلب اضافه کرد: باید از موضع آسیب شناسی به این عارضه نگریست و نهادها و دستگاههای مسئول جهت رفع این پدیده دور از شان جامعه اسلامی چاره اندیشی کنند.

محمدرضا تابش با اشاره به این موضوع که زندان و نوع کارکرد آن در جهت اصلاح رفتارها و توانمندسازی زندانیان برای بازگشت به یک زندگی سعادتمندانه غیرقابل انکار است تصریح کرد: اما راهکار اساسی ، انجام کار فرهنگی،اقدامات پیشگیرانه و اصلاح قوانین در جهت اعمال مجازاتهای موثر بازدارنده است تا این پدیده شوم که به نوعی ریشه در مشکلات اجتماعی دارد کنترل شود.

وی افزود: پیشگیری از جرم جزو وظایف قوه قضائیه و کم هزینه تر از برخورد با مجرمین است و در تحقق این هدف می بایست مسئولان فرهنگی،آموزشی و اصحاب رسانه کمک کار قوه قضائیه باشند.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس امکانات ،بودجه و نیروی انسانی سازمان زندانها را متناسب با وظیفه حساس و دشواری که برعهده دارند ندانست و گفت: دولت و مجلس در جهت رفع مشکلات و تقویت بودجه قوه قضائیه و سازمان زندانها طی چند سال اخیر اهتمام خوبی داشته اند اما حجم نیازها و تنگناها بسیار بالاست که امیدوارم با تقویت بیش از پیش این اعتبارات و بودجه در اختیار رئیس قوه قضائیه،مشکلات حادی که وجود دارد مرتفع گردد.

نماینده مردم اردکان در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از زحمات زندانبانان و مسئولان زندانهای استان گفت: به لحاظ سختی کار و مواجهه با مشکلات زندانیان و زندانها، بسیاری از کارکنان این سازمان در معرض بیماریهای روحی و جسمی قرار گرفته اند که ضرورت دارد با توجه به ویژگیها و شرایط این شغل ،کارکنان این سازمان همانند برخی دیگر از دستگاهها ، از مزایای مشاغل سخت و زیان آور بهره مند شوند که بنده نیز از این موضوع حمایت می کنم.

نماینده مردم اردکان همچنین از آمار جهشی تعداد سرقتها در استان یزد ابراز نگرانی کرد وی با توجه به اینکه استان یزد هنگام پیروزی انقلاب اسلامی تنها 11 زندانی داشته و امروز این رقم به بیش از 3000 نفر رسیده است که هیچ تناسبی با رشد جمعیت و نام نیک یزدی ها ندارد ؛ خواستار ریشه یابی این موضوع از طرف مسئولان اجرائی و قضائی استان شد و مقابله با آن را وظیفه همگانی دانست.

مدیرکل زندانها و امور تامینی استان یزد نیز در این دیدار که در محل دفتر نماینده مردم اردکان برگزار شد،با ارائه گزارشی از وضعیت زندانهای استان یزد گفت: در حال حاضر 3300زندانی در 4 زندان و کانون اصلاح و تربیت در استان یزد وجود دارد که از این تعداد حدود 300 نفر در اردکان نگهداری می شوند که 65درصد از آنها غیربومی هستند.

حیات ا لغیب با تشکر از "تابش"بخاطر بازدید چندی پیش از زندان اردکان و کمک به عملیات عمرانی این واحد و تقدیر از پیگیریهای موثر وی در تعامل با مسئولان تعاون و سازمان زندانهای کشور در کمیسیون تلفیق بودجه سالجاری جهت افزایش اعتبارات این سازمان، خواستار مساعدت نماینده اردکان در پیگیری گنجاندن شغل زندانبانی در ردیف مشاغل سخت و زیان آور بعنوان خواسته اصلی کارکنان این بخش شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا